DISEMINACIJSKE AKTIVNOSTI U SKLOPU ERASMUS + PROJEKTA
„IDI- Inovacijama do inkluzije“

 DISEMINIRAMO – DIJELIMO ZNANJA I VJEŠTINE

 

Stres učitelja – Interkulturalnost

Ravnateljica Dragica Benčik i psihologinja Tatjana Žižek održale su 11.2.2025. interaktivno predavanje na temu „Dobrobit učitelja u intekulturalnoj školi“ za članove Učiteljskog vijeća Dvojezične osnovne šole II iz Lendave. To je škola s kojom Centar za odgoj i obrazovanje Čakovec ostvaruje dugogodišnju suradnju, a koja školuje učenike s teškoćama u razvoju na slovenskom i mađarskom jeziku. Razmijenjena su iskustva u radu s učenicima koji dolaze iz različitih kultura. Sudionici su upoznati s europskom i hrvatskom zakonskom regulativom za suzbijanje diskriminacije. Raspravljalo se o izazovima s kojima se nose učitelji u radu u interkulturalnim učionicama te načinima kako ostvarivati kvalitetnu suradnju s roditeljima.

    

Više o svemu pogledajte u prilogu:

DISEMINACIJA

 

 

Piacenza: Job shadowing – dan 1.

Nastavljamo našu Erasmus+ avanturu kroz job shadowing iskustvo u Piacenzi! 

Dan smo započeli sastankom s Francescom Cavallini, voditeljicom Centra Tice i dogovorom za aktivnosti tijekom tjedna. Posjetili smo lokalnu novinarsku redakciju u Piacenzi koja djeluje kao socijalna zadruga, gdje smo imali prilike vidjeti primjer dobre prakse zapošljavanja osoba s invaliditetom. Na sveučilištu u Parmi predstavili smo našu školu i metode koje koristimo u radu studentima završne godine  studija Primjenjene analize ponašanja. Slobodno vrijeme iskoristili smo za šetnju Parmom. 

   

Tenerife: Erasmus tečaj dan 6.

Zadnji dan našeg boravka na Tenerifima bilo je vrijeme za zajednički izlet sa svim Erasmus+ grupama u sklopu organiziranih kulturalnih aktivnosti. Otišli smo u Nacionalni park Teide u kojem dominira planina Teide s kraterom Pico Del Teide koji se nalazi na 3.718 metara nadmorske visine što ga čini najvišim vrhom Španjolske. U muzeju smo se upoznali sa poviješću otoka i nastanka vulkana, a zatim smo otišli do obližnjeg vidikovca. Lokalni vodiči su nas po putu upoznavali s kulturom Kanarskih otoka.

Tenerife: Erasmus tečaj dan 5.

Posljednji dan tečaja ponovili smo i utvrdili naučeno. Odgovorili smo na sva naša postavljena pitanja sa početka tečaja. Uslijedila je podjela certifikata i zajednička proslava s kolegama. Erasmus+ koordinatori pripremili su nam nekoliko lokalnih specijaliteta. Lidija je uspješno završila tečaj “Design the Positive: Positive Thinking, Communication and School Spaces”, a Valentina “Environmental Changes for Sustainable Schools”. 

Tenerife: Erasmus tečaj dan 4.

Valentina je posjetila ekološki vrt u mjestu La Laguna. Vrt djeluje kao projekt kojim se starije mještane i osobe s invaliditetom vrtlarenjem i zajedničkim druženjem uključuje u društvo. Svaka starija osoba ili osoba s invaliditetom zadužena je za održavanje svoje gredice, a osigurana je i podrška volontera. Osim toga, svi proizvodi su ekološki i pri proizvodnji koriste vlastito izrađen kompost. A kako to u vrtu i biva, treba se uloviti i motike. Nakon rada, nastavilo se i učenje o permakulturi i principima permakulture.Lidija je zajedno sa kolegama s tečaja sudjelovala u igrama i aktivnostima koje potiču samouvjerenost i samopouzdanje. Mentorica nas je upoznala sa starim japanskim konceptom „Ikigai“ koji se odnosi na nešto što osobi daje osjećaj svrhe i razloga za život. Svatko od kolega pokušao je otkriti svoju svrhu. 4. dan tečaja završio je raspravom kako smanjiti predrasude i stereotipe između učenika. Sve naučene igre i aktivnosti se lako mogu koristiti sa učenicima te će biti prenesene učiteljima na stručnim aktivnima.

Tenerife: Erasmus tečaj dan 3.

Lidija je u sklopu tečaja posjetila šumu Agua García. Tijekom šetnje šumom, uz vodstvo mentorice, imala je priliku isprobati nekoliko Mindfulness aktivnosti koje potiču pažnju i koncentraciju, usmjeravaju naše misli na sadašnji trenutak i potiču pozitivne emocije. Zajedno sa kolegama raspravljali smo o dobrobiti Mindfulness vježbi te kako bi ih uklopili u naše aktivnosti u razredu. Također, kroz nekoliko aktivnosti pronalazili smo najbolje metode koje potiču interes, trud i uspjeh učenika u razredu.Nakon upoznavanja s teorijom kružnih strategija, Valentina je imala zadatak osmisliti projekt u jednom području djelatnosti koji bi promicao ekološku održivost u našoj školi. Osmišljen program bit će predstavljen kolegama na stručnim aktivima.

Tenerife: Erasmus tečaj dan 2.

Drugi dan, Valentina je usvajala teorijska znanja o sistemskom razmišljanju, kružnoj ekonomiji te održivosti. Iznijela je probleme vezane uz održivost i cirkularnu ekonomiju s kojima se susrećemo u našoj školskoj okolini. Izmjenom iskustva s kolegama te mentoricom, kreirano je nekoliko potencijalnih rješenja za navedene probleme kako bi se našu školu učinilo više ekološki održivom.

Lidija je sudjelovala u raspravi kako u školskoj okolini, unutar i izvan učionice, kreirati pozitivne emocije. Učila je o PERMAH teoriji prema kojoj se smanjuje anksioznost i stres, a potiču pozitivne emocije kod učenika. Zajedno s kolegama iznijeli smo ideje kako uklopiti PERMAH model u naše škole. Ideje će biti prezentirane na stručnim aktivima u našoj školi.

Nakon tečaja, bilo je vrijeme za upoznavanje lokalne kulture Tenerifa. Sa Erasmus+ grupama i lokalnim vodičem obišle smo i upoznale grad San Cristobal de La Laguna. Upoznale smo kolege sa kojima smo razmijenile iskustva o radu u školi te modelu školovanja učenika s teškoćama.

Tenerife: Erasmus tečaj dan 1.

Našu Erasmus priču nastavljamo na jednom vulkanskom otoku. Naše edukacijske rehabilitatorice Lidija Okreša i Valentina Nedeljko u sklopu projekta IDI “Inovacijama do inkluzije” otputovale su na otok Tenerife u Španjolskoj. Na početku održavanja tečajeva, Lidija i Valentina predstavile su našu školu kolegama iz različitih zemalja Europske unije. Također, imale su priliku upoznati se s radom drugih kolega, njihovom kulturom te izmijeniti iskustva.Zajedno sa kolegama iz različitih zemalja Europske Unije (Cipar, Njemačka, Austrija, Nizozemska, Poljska, Rumunjska i Estonija) raspravljali smo o poteškoćama na koje nailazimo u svom zanimanju. Postavili smo nekoliko pitanja na koja ćemo probati pronaći zajednički odgovor tijekom trajanja tečaja.

 

Heraklion: Erasmus tečaj dan 5.

Posljednjeg dana tečaja uspješno smo implementirali novo stečena znanja u nastavne procese. Odabrali smo temu koja je relevantna za područje edukacijske rehabilitacije te smo, koristeći digitalne alate, prenijeli naša znanja drugim polaznicima. Nina je na svom tečaju govorila o vizualnoj podršci, vrstama i principima korištenja iz perspektive edukacijskog rehabilitatora te je održala radionicu na temu „Kako izraditi vizualne rasporede?“ koristeći digitalne alate. Na taj način uspješno smo demonstrirali kako inovativne metode mogu unaprijediti edukacijsko-rehabilitacijski rad i prilagoditi ih suvremenim zahtjevima odgoja i obrazovanja. Lana je u sklopu svog tečaja stekla znanja o alatima za izradu podcasta, uključujući platformu Spotify, koja omogućava kreiranje edukativnih podcasta na različite teme iz područja odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju. Osim toga, educirana je i o korištenju softvera OBS za snimanje i produkciju video materijala. OBS (Open Broadcaster Software) je besplatan i otvoren softver za snimanje i prijenos uživo, koji omogućuje korisnicima snimanje više izvora, uključujući zaslon računala, kamere i mikrofone. U obrazovanju, OBS se koristi za kreiranje visokokvalitetnih obrazovnih video materijala, omogućavajući nastavnicima snimanje predavanja, demonstracija i online tečajeva. Također, OBS omogućuje prijenos uživo obrazovnih sadržaja, olakšavajući interaktivno učenje i omogućujući učenicima sudjelovanje u nastavi na daljinu.

Heraklion: Erasmus tečaj dan 4.

Četvrti dan edukacije bio je posvećen istraživanju i primjeni interaktivnih digitalnih alata, s posebnim naglaskom na alate poput Slido, Edpuzzle te Gimkit. Interaktivni digitalni alati  nude inovativni pristup u obrazovanju te omogućuju nastavnicima da unaprijede svoje nastavne metode. Cilj je bio upoznati  polaznike sa znanjima i vještinama za integraciju modernih tehnologija u obrazovne procese. Slido je digitalni alat dizajniran za unapređenje interakcije između predavača i polaznika te ima opcije poput izrade upitnika, anketa, postavljanja pitanja i glasanja. Edpuzzle je alat koji omogućava edukatorima da prilagode i unaprijede video sadržaje kako bi povećali njihovu obrazovnu vrijednost. Ovaj alat omogućuje kreiranje interaktivnih video lekcija koje potiču aktivno učenje, praćenja napretka učenika te personalizaciju sadržaja. Koristeći Gimkit izrađivali smo kvizove znanja koji su integrirani u online igru. Na taj način učenici mogu usvajati nova znanja kroz njima primjerenu igru.

Heraklion: Erasmus tečaj dan 3.

Treći dan boravka u glavnom gradu Krete, rehabilitatorica Nina Novaković posvetila je stjecanju i usavršavanju tehničkih vještina koje su ključne za modernu digitalnu komunikaciju i edukaciju. U prvom dijelu dana, Nina je učila o različitim alatima i tehnikama za pripremu, snimanje i uređivanje sadržaja za podcast. Uključivanje podcasta kao medija u edukacijski proces može značajno povećati dostupnost i pristupačnost informacija. Nakon toga, edukacija se nastavila s uvođenjem u mogućnosti korištenja platforme Pinterest i aplikacije Padlet. Nina je učila kako koristiti Pinterest za kreiranje i dijeljenje obrazovnih resursa, kao i za istraživanje novih ideja i inspiracija u edukacijsko-rehabilitacijskom radu. Padlet omogućava jednostavno kreiranje mentalnih mapa, vremenskih crta i interaktivnih prezentacija. Kroz praktične vježbe učila je kako koristiti Padlet za izradu dinamičnih i vizualno privlačnih edukativnih materijala. Ova aplikacija je korisna za suradničko učenje i može se integrirati u različite obrazovne kontekste, čime se potiče interaktivnost i angažman učenika. Dio edukacije bio je posvećen problematici internetskog nasilja. Polaznici su se upoznali s različitim vrstama internetskog nasilja. Za završni dio dana, polaznici su izradili i prezentirali kratko edukativno izlaganje na temu internetskog nasilja. Ova aktivnost imala je za cilj prenošenje naučenih informacija i vještina, kao i razvoj prezentacijskih sposobnosti.Edukacijska rehabilitatorica Lana Agejev Grabrović prisustvovala je predavanju o inkluzivnom obrazovanju. Tijekom predavanja, sudionici su prezentirali obrazovne sustave i organizaciju inkluzije u svojim zemljama (Portugalu, Italiji te Grčkoj), što je potaknulo diskusiju i analizu sličnosti i razlika među različitim nacionalnim praksama. Predavačica je potom predstavila studiju slučaja učenika s autizmom integriranog u redovnu školu, te su polaznici proučavali korištenje digitalnih alata za izradu obrazovnih materijala namijenjenih učenicima s teškoćama u razvoju. Na kraju su sudionici sudjelovali u raznolikim iskustvenim radionicama, koje su bile osmišljene kako bi im omogućile dublje razumijevanje različitih izazova s kojima se učenici s teškoćama u razvoju suočavaju u obrazovnom procesu i svakodnevnom životu.

Heraklion: Erasmus tečaj dan 2.

Drugi dan započeli smo s programom tečaja na kojem smo usavršavali kompetencije korištenja digitalnih alata za upravljanje razrednim okruženjem te istraživali integraciju tehnologije u poučavanju akademskih vještina. Korišteni su sljedeći alati: Google Classroom, Google Forms, Google Drive, Microsoft Whiteboard, Jamboard, Diigo, ClassDojo i Canva. 
Zatim smo prisustvovali predavanju o upotrebi društvenih mreža u obrazovanju, gdje smo razmatrali strategije za učinkovitu primjenu tih platformi u nastavi. Također smo stekli praktična znanja o pokretanju i održavanju edukativnog bloga, uključujući tehničke aspekte i metode za angažiranje čitatelja.
Poslijepodnevni program završio je vođenim obilaskom povijesnog centra Herakliona, gdje smo dobili uvid u bogatu kulturnu baštinu grada. Dan smo zaključili večerom u autentičnom grčkom restoranu, uživajući u tradicionalnim specijalitetima lokalne kuhinje te umrežavanjem s drugim stručnjacima.

Heraklion: Erasmus tečaj dan 1.

Naša ovogodišnja Erasmus+ priča započinje u glavnom gradu Krete – Heraklionu! Tamo su otputovale naše edukacijske rehabilitatorice Nina Novaković i Lana Agejev Grabrović na petodnevne tečajeve “Social Media Classroom” i “ICT in Inclusive Education”. Prvog dana tečaja odradile su upoznavanje s grupom polaznika iz različitih europskih država te predstavile našu školu kratkim izlaganjem. Osim učenja, bilo je i slobodnog vremena za istraživanje plaža i grčke kuhinje.

Skip to content