U POTRAZI ZA SREDNJOM ŠKOLOM 4. DIO
Autor: Goran Toth, 27. 4. 2016.
Naša posljednja stanica na ovogodišnjem putovanju i potrazi za srednjom školom učenika 8. razreda Centra za odgoj i obrazovanje Čakovec bila je Gospodarska škola Čakovec koja obrazuje učenike za zanimanja pomoćni cvjećar/vrtlar i pomoćni krojač. Na poljoprivrednom dobru u Mihovljanu već nas je tradicionalno dočekao voditelj gospodin Matija Krhač. Upoznao nas je s alatima i strojevima potrebnima za obradu zemlje i uzgoj raznih voćarskih, povrtlarskih i cvjećarskih kultura. Obišli smo voćnjak jabuka, krušaka, nektarina, trešanja, aronije i drugog voća. Pokazali su nam kako uzgojiti rajčice bez zemlje. Riječ je o hidroponskom uzgoju rajčice u kamenoj vuni umjesto u zemlji uz kontrolirane uvjete zraka, svjetla, vlage i temperature. Saznali smo da je za rajčicu za rast najpovoljnija temperatura od 25 °C . Uzgoj cvijeća im je važna djelatnost jer omogućavaju vlastiti izvor cvijeća za potrebe podučavanja učenika kao i pravljenje aranžmana povodom Dana mrtvih. Vidjeli smo i ukrasno bilje, lijepo uređene cvjetnjake i kamenjare jer je aranžiranje jako važno kod cvjećarske struke.
Put smo minibusom nastavili, u društvu školskog vozača Žarka Munđara , do same Gospodarske škole, zgradom najnovije srednje škole u Međimurju.
Dočekali su nas ravnatelj škole Renato Vinko i voditeljica smjene Petra Trstenjak koji su nas upoznali sa organizacijom i prostorom škole kao i specijaliziranim kabinetima za stručnu nastavu. U krojačkom kabinetu su nam pokazali šivaće strojeve i velika glačala te modele lutaka za probu odjeće. Uporabni predmeti koje šiju učenici za svoje potrebe (torbe, pernice, gumice i trake za kosu i sl. ) najčešće se rade u prvom razredu pomoćnog zanimanja, a kasnije izrađuju i kompletne odjevne predmete od kojih smo neke vidjeli izložene u školskom hodniku. U cvjećarskom kabinetu sve je bilo puno boja i mirisa. Učenice su izrađivale stolne aranžmane od proljetnog cvijeća. Pokazali su nam i neka druga zanimanja u toj školi. Mnogi od nas prvi put su imali prilike vidjeti kako se prave cipele. To su nam pokazali budući obućari. Praktikum za pismoslikare je ukrašen likovnim radovima učenika i njihovim plakatima i reklamama.
U frizerskom praktikumu zatekli smo učenice i jednog učenika kako se bave dekorativnom kozmetikom odnosno šminkali su se. I to je dio njihovog posla- usklađivanje frizure i šminke. Pričali su nam o svojim velikim uspjesima na državnim natjecanjima. U praktikumu za pedikere i kozmetičare vidjeli smo krevete i masažne fotelje u učionici na kojima uče praktične vještine pedikiranja i manikiranja. Na našu veliku radost sreli smo i neke naše bivše učenike- Nikolu Baloga i Dominika Lovrenčića- ovogodišnje maturante pomoćne cvjećare. Dečki kažu da treba učiti,ali i da je jako lijepo u srednjoj školi. Trenutno su jako uzbuđeni zbog maturantskih dana koji ih očekuju.
Obilazak škole smo završili u školskoj knjižnici koja je tiho i mirno mjesto u školi (nama iz Centra nezamislivo jer je naša knjižnica najbučnije mjesto u školi zbog smještaja nasred hola) u kojem učenici mogu učiti, biti na internetu, pisati seminare i sl. Počastili su nas finim klipićima i sokom od jabuke iz školskog uzgoja te nam poklonili marame, gumice i trake za kosu. Naši domaćini su se jako potrudili oko našeg posjeta i osjećali smo se jako dobrodošlo. Imali smo prilike vidjeti koji su zahtjevi zanimanja u cvjećarstvu i tekstilnoj industriji. Nakon obilaska svih srednjih škola, polako se približava vrijeme za donošenje odluke o upisu u željeno zanimanje, uz vođenje računa o psihofizičkom stanju učenika. Nadamo se da će izabrati zanimanje koje će moći i voljeti raditi, a nakon završene srednje škole – i pronaći posao!
Radno vrijeme Centra za odgoj i obrazovanje Čakovec sa strankama je od ponedjeljka do petka od 08:30 sati do 13:30 sati.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |